söndag 23 mars 2008

Blogga, varför ?


Är det viktigt att din blogg syns, och att det är många som läser den? Ja, det borde det ju vara. Varför skulle vi annars skriva blogg? Är det för att vi själva får ut något av det? Vad skulle det vara isåfall? Eller är det helt enkelt människans behov av att få bekräftelse? Jag kan inte komma på något som vi är så bra på som vi är på att bry oss om andras åsikter. Speciellt vad andra personer anser om oss. Men är det då bara att gömma sig bakom en dator och öppna sig för allt och alla. Varför är det så mycket enklare att säga till någon vad man tycker över internet istället för öga mot öga. Jag menar att så fort en person sätter sig bakom datorn har de plötsligt åsikter om allt, och de är inte sena att dela med sig av det. Ja, jag inser att det är exakt vad jag gör nu. Är den här utvecklingen verkligen bra för oss? Jag har svårt att tro det!


Inga kommentarer: